14:43:00

Blizny po oparzeniach - jak je leczyć?

Witajcie Kochani!
Dzisiejszy post dedykuję bliznom po oparzeniach. Skąd pomysł na taki temat? Właśnie przed chwilą przy smażeniu kotletów poparzyłam sobie kilka palców. Co prawda oparzenie nie jest może zbyt groźne, ale to naprawdę nic przyjemnego umoczyć palce w rozgrzanym oleju.

Każdy z nas na pewno chociaż raz w życiu się oparzył. Groźnie, niegroźnie, boleśnie lub mniej boleśnie, z bąblami czy bez - nieważne. Warto znać sposoby na radzenie sobie w takich sytuacjach, by reagować szybko, bo czas w przypadku oparzeń gra na naszą niekorzyść.

Co robić gdy się oparzysz?


Pewnie głośno krzyczysz, hehe ;)

Stary i dobrze znany sposób na oparzenie, to natychmiastowe zanurzenie miejsca poparzonego w mleku. Jeśli nie możemy zanurzyć tej części ciała w mleku, bo oparzyliśmy się np w brzuch, to przyłóżmy na skórę gazę zwilżoną mlekiem. Tłuszcz zawarty w mleku szybko złagodzi ból.

Czasami nie mamy pod ręką mleka. W takim wypadku wystarczy woda - zimna, ale nie zamrożona! Tzn. nie przykładajmy do oparzenia lodu, bo tylko pogorszymy sprawę.

I ostatni sposób za łagodzenie pierwszego bólu - cebula. Sok w niej zawarty uśmierza ból i łagodzi podrażnione miejsce.

Niektórzy kilka minut po oparzeniu smarują skórę tłuszczem - masłem, oliwą, olejem - to może nie złagodzi bólu, ale jeśli oparzenie było poważne może nas uchronić przed powstaniem bąbli.

Jak leczyć blizny po oparzeniach?


Najlepiej działać tak, by w ogóle takie blizny nie powstały. Czasami jednak jest to niemożliwe i mimo naszych starań się pojawią. Co może nam pomóc w procesie gojenia?

Aloes - dwa dni po oparzeniu rozprowadź sok z aloesu na skórę. Jeśli nie masz żywego aloesu w domu, możesz zastąpić go żelem aloesowym, który z łatwością kupisz w każdej aptece. Stosuj 4-6 razy dziennie na ranę, którą potem zabezpiecz bandażem.

Witamina E - odgrywa bardzo ważną rolę w procesie gojenia i wpływa na wygląd skóry. Witaminę E możesz kupić za grosze w aptece. Rozetrzyj zawartość kapsułki w skórę, powtarzaj te czynność kilka razy dziennie.

Pasta do zębów - podobno łagodzi ból i wygładza skórę. Spróbuj! Na pewno nie zaszkodzi smarowanie rany pastą do zębów. Rób to na wieczór, a zmywaj skórę rano, letnią wodą.

Ziemniak - ziemniaki mają w sobie skrobię, która łagodzi pieczenie i sprzyja gojeniu się blizny.

Miód - smaruj skórę płynnym miodem i zawijaj ranę bandażem, złagodzisz w ten sposób ból i zapobiegniesz powstawaniu blizny

Musztarda - działa podobnie jak miód. Nakładaj ja kilka razy dziennie na oparzenie i zabezpieczaj bandażem.

To chyba już wszystkie naturalne sposoby na blizny po oparzeniach jakie znam. Jeśli nie wierzysz w domowe sposoby, zawsze możesz zaopatrzyć się w kremy, które znajdziesz w każdej aptece.

Ja jednak nie inwestowałabym w takie farmaceutyki. Wolę coś może trochę droższego, ale za to skutecznego w 100%. Mam na myśli kolagen naturalny.
Kolagen naturalny udowodnił już wiele razy, że jest doskonały w leczeniu i kosmetyce skóry. 

kosmetyki z kolagenem
KOLAGEN

Niezawodny, skuteczny, doskonały! Tak mogłabym go opisać w trzech słowach.

Kolagen naturalny działa rozjaśniająco, zmiękczająco, wygładzająco. Kolagen nie pozwala na tworzenie się blizn, a jeśli smarujemy nim już powstałe na skórze blizny, pomaga skórze w gojeniu się. Jeśli odkryłaś kolagen za późno i masz już brzydka bliznę po oparzeniu, której nie możesz się pozbyć radzę zrobić tak:

Umyj dokładnie zranione miejsce. Zrób delikatny peeling (np. z kawy, cukrowy, lub drobnoziarnisty kupiony w drogerii), a na koniec nałóż kolagen. Jeśli będziesz stosować ta metodę regularnie masz szansę pozbyć się blizny lub znacznie ją rozjaśnić, tak by stała się niezauważalna.

Jeśli nie wierzysz w leczniczą moc kolagenu lub odstrasza Cię cena, pomyśl tylko... czy warto kupować w aptece tańsze kremy, które nie działają? Kupisz jeden taki krem, zapłacisz np. 10 zł. Nie zadziała więc idziesz po następny - tym razem droższy, dla przykładu 20 zł. Jednak po takiej tanioszce, nie spodziewaj się cudów. Czas mija, a blizna nie znika, więc wkurzona już maksymalnie inwestujesz w najdroższy krem na blizny z jakiejś francuskiej firmy który kosztuje już pewnie blisko stówy i co? Może coś tam się zmienić, może blizna zniknie... podobnie jak 130 zł zainwestowanych w kremy apteczne. Warto tyle czekać na efekty? Warto inwestować w coś czego nie jesteś pewna?

Ja wychodzę z założenia, że życie stawia nas w tak dziwnych i nierzadko trudnych sytuacjach, że lepiej nie dokładać sobie problemów. Dlatego jeśli już mam inwestować swój czas, nerwy i zdrowie, to w coś sprawdzonego. Idę na łatwiznę po prostu i kupuję kosmetyki tylko sprawdzone wcześniej przez innych :)

Zobacz jakie efekty osiągnęły dziewczyny współpracujące ze Sklepem Naturica


Reasumując mój może ciut przy długi wywód - chcesz się pozbyć blizn po oparzeniach? Postaw na KOLAGEN NATURALNY! :)

POWODZENIA! :D

Ps. Na koniec jeszcze coś dla widzów o mocnych nerwach. Zobaczcie ten filmik, ale UWAGA ZAWIERA DRASTYCZNE ZDJĘCIA!



6 komentarzy:

  1. Spróbuj ozonoterapii ja poddałam się takiemu zabiegowi w przychodni Fonte di Vitae w Siedlcach, bo znalazłam o niej dużo pozytywnych komentarzy. Co najważniejsze blizny spłyciły się i wyglądają o niebo lepiej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja blizna na barku bardzo mnie denerwowała i przypominała o wypadku, wiec postanowiłam się jej pozbyć. Znalazłam żel kelo-kote stosuje go od pewnego czasu i muszę przyznać, że blizna jest coraz mniej widoczna. Jestem pełna podziwu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ola spróbuj kolagenu zobaczysz jeszcze lepsze efekty! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla mnie niestety zabiegi w klinikach medycyny estetycznej były za drogie. Musiałam się posiłkować bardziej domowymi sposobami. Przez jakiś czas sama robiłam wyciąg z cebuli, ale stało się to uciążliwe. Niedużym kosztem kupiłam kilka maści zawierających wyciąg z cebuli (m.in. znany wszystkim Contractubex) i zaoszczędziło mi to dużo czasu, poza tym wygoda w aplikacji była nieporównywalna.

    OdpowiedzUsuń
  5. Muj tata ma bąble na palcach i na czole poarzone i cale dlonie bardzo go koham i nie chcal bym go stracic wy pewnie terz kohacie swoich rodziców

    OdpowiedzUsuń
  6. Gdy jednak nie zdołamy się uchronić przed powstaniem blizny, bardzo skuteczne w ich redukcji są lasery frakcyjne. Nawet najlepsze kremy, nie mają zdolności przebudowy skóry właściwej, jaką posiada laser. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Blog o bliznach , Blogger