23:33:00

Co to są bliznowce i jak sobie z nimi radzić

Dzisiaj będzie trochę wiadomości na temat bliznowców. A tematyka ów natchnęła mnie zupełnie przypadkiem po spotkaniu z problemem twarzą w twarz. Ale po kolei. Zapewne zastanawiacie się co to są bliznowce, jak wyglądają. Już wyjaśniam. Owe bliznowce to guzki powstałe w miejscu urazu. Ale nie tylko. Mogą bowiem tworzyć się one samoistnie jako jednostka chorobowa.  Blizny charakterystycznej wypukłości oraz kształtu tworzą się najczęściej w ranach pooparzeniowych, które są najbardziej narażone na takie właśnie tworzenie blizn. Ale niestety to nie wszystko. Bowiem tworzyć się one mogą również z blizn pooperacyjnych, po infekcji ospy wietrznej oraz półpaśca, a również po trądziku. 



Niestety dobrych wieści nie niosę ponieważ terapia bliznowców jest trudna i skomplikowana. Operacja?! No cóż…gdyby to tylko coś pomogło…bowiem nawet operacyjne wycięcie keloidów czyli bliznowców nie gwarantuje sukcesu. Dlatego że w miejsce zoperowanych miejsc mogą pojawić się nowe zmiany chorobowe. Czyli przysłowiowa walka z wiatrakami.

Czy jednak warto się załamywać? Mówię stanowczo nie…o nie! Należy szukać wszelkich możliwości, które są w stanie nam pomóc. I dlatego zbadałam tematykę. 

Do leczenia bliznowców stosuje się niejako z pewnym powodzeniem wyciąg z cebuli, który należy stosować miejscowo na chore miejsca. Również dużym powodzeniem cieszy się kolagen i wszelkie kremy oraz maści zawierające ów cudowny składnik pomocny niemalże na wszystko. W leczeniu bliznowców bardziej inwazyjnym stosuje się zastrzyki zawierające triamcynolon lub interferon czy kolchicynę. Jednakże leczenie takie wymaga specjalnej fachowej porady lekarskiej. Wymaga również dużej staranności zwłaszcza jeżeli chodzi o higienę zabiegów by nie doszło do zakażeń i nie spotęgowało jeszcze bardziej problemu. 
Na rynku mamy dostępne również tak zwane  opatrunki okluzyjne zawierające sterydy, heparynę i jej pochodne, które nakłada się na zmiany skórne. Są one skuteczne w przypadku niewielkich zmian chorobowych o łagodnym przebiegu. Inną z metod leczenia bliznowców jest laseroterapia. 



Poniżej przedstawiam filmik jak usuwa się blizny za pomocą laseru:


Czy laseroterapia jest skuteczna? Cóż uważam, że jest to kwestia indywidualnego podejścia, stanu blizny, głębokości i rodzaju. Tak jak w przypadku naczynek…na jednego podziała szybciej, a drugi będzie musiał poddawać się zabiegom wielokrotnie. Ale co by nie mówić…próbować można. 
Dla mnie osobiście wartym wypróbowania przy tego typu leczeniu  kosmetykiem jest kolagen, który pomógł mi już wielokrotnie. Słyszeliście zapewne o jego wspaniałych właściwościach, a jeżeli nie to ja was zapewniam, że takowe posiada. Jest godny polecenia. Ja kupuję go TUTAJ
Jeszcze inną metodą leczenia bliznowców może okazać się Presoterapia czyli po prostu mówiąc leczenie uciskiem. Presoterapia jest skuteczną metodą w terapiach antycellulitowych oraz modelowaniu sylwetki. Ale nie tylko, bo jak widać sprawdza się także przy opuchnięciach  kończyn, usprawnia działanie układu krążenia. Doskonale sprawdza się przy leczeniu niewydolności żylnej, jako forma rehabilitacji po urazach i kontuzjach, a także w leczeniu blizn. Presoterapia wymaga cierpliwości w leczeniu, bowiem długotrwałość leczenia sięga minimum 6 – 12 miesięcy. 

Leczenie bliznowców to sprawa indywidualna i zależnej w dużej mierze od:

kształtu, wielkości i lokalizacji blizny
fazy dojrzewania blizny
wieku osoby
stosowanych metod korekcji
predyspozycji genetycznej

Przy przerośniętych bliznach oraz bliznowcach uważa się, że pierwszą fazą leczenia jest stosowanie kremów i żeli, zwłaszcza żeli silikonowych. Dopiero gdy takowe leczenie nie przynosi rezultatów wówczas konieczne jest dalsze leczenie innymi metodami. W przypadkach, gdy nie ma poprawy pomimo rocznego okresu leczenia zachowawczego bliznowce leczy się chirurgicznie. 

2 komentarze:

  1. Witam,
    nie wiem czy blog nadal działa, ale chciałam zadać pytanie :)
    Chciałabym przetestować kolagen na bliznę na której tworzy się bliznowiec. Czy to nie pogorszy sprawy i nie spowoduje większego rozrostu bliznowca? W końcu taka blizna tworzy się z nadprodukcji kolagenu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciężko mi jest jednoznacznie odpowiedzieć na Pani pytanie. Nie jestem lekarzem i nie jestem w stanie dać takiej gwarancji, że kolagen pomoże. Jedyne co mi przychodzi do głowy to odesłać do lekarza z tym pytaniem.
      Mam duże doświadczenie w leczeniu kolagenem blizn, zmarszczek, rozstępów i nie zdarzyło mi się żeby komuś kolagen pogorszył sprawę, ale zdarzyło mi się raz poznać osobę na białko rybie uczuloną. W tym wypadku pojawiła się czerwona plama, która po odstawieniu kolagenu zniknęła - tyle. Moim zdaniem jeśli kolagen nie pomoże, to nie zaszkodzi, ale proszę się jeszcze dopytać lekarza czy ja się nie mylę.
      Pozdrawiam.

      Usuń

Copyright © 2016 Blog o bliznach , Blogger